Adblocker?

Posted on Posted in Uncategorized

Viime aikoina olemme saaneet lukea useita tutkimuksia ja artikkeleita liittyen adblockereiden käyttöön. Esimerkiksi Marmai uutisoi** huhtikuun alussa, että Pohjoismaissa yli puolet 15-25-vuotiaista käyttää mainonnanesto-ohjelmia. Tilanne on hankala verkkosisällöntuottajien kannalta, mutta kertoo paljon suhtautumisesta verkkomainontaan. Tilanne pakottaa verkkomarkkinoijat keksimään keksimään uusia tapoja tarinankertomiseen kuluttajia miellyttävällä tavalla. Ulkona tilanne on toinen. 80% kaupunkilaisista pitää ulkomainontaa kaupunkiin kuuluvana ja lähes puolet kertoo ulkomainonnan elävöittävän katukuvaa*. Manhattanin Times Square on yksi maailman tunnetuimpia maamerkkejä ja esimerkiksi Turussa Museokeskus on suositellut torinkulman Triupmh -mainoksen ja Osuuspankin “rahapuun” säilyttämistä. Ulkomainonta ei tunge kuluttajan ja hänen mielenkiinnonkohteensa väliin vaan on luonnollinen osa kaupunkikuvaa.

(*Street Talkers, Arvot ja asenteet, 2014)

**http://www.marmai.fi/uutiset/yli-puolet-nuorista-kayttaa-adblockeria-pohjoismaissa-6538223

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *